SL-reklamen, taxan och chipsen

Reklamen sprider sig i Stockholms tunnelbana. Dags att sänka SL-taxan? M-ledningen ansåg att höjningen senast med 100 kr/mån var så liten att den bara motsvarade några chipspåsar. En liten höjning borde väl vara lätt att ta tillbaka?

Det här reklamklistrandet blev för min del i mesta laget. Men annars tycker jag att SL-reklamen håller sig på en rimlig nivå. Bland det värsta var när man vid en busshållplats tvingades lyssna på musik i ett reklamavsnitt. Man var tvingad att lämna hållplatsen för att slippa musiken – och det kan vara problem för rörelsehindrade som inte vill missa bussen.

 

Bland det bästa för min del (högst subjektivt!) är de affischer som jag ritade och målade i  en SL-tävling där juryn inte visste vilka som hade skickat in bidragen. Det blev rejäla plakat i tunnelbanevagnarna och på stationerna. En del tyckte att det var konstigt att en miljöpartist fick betalt för att sprida sina budskap. Men ”budskapen” var mycket mer etiska än politiska – även om politik och etik bör höra ihop.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.